Тропар, глас 7:
Преобразилсја јеси на горје, Христе Боже, показавиј учеником твојим славу
твоју, јакоже можаху: да возсијајет и нам грјешним свјет твој присносушчниј,
молитвами Богородици, свјетодавче, слава тебје.
Тамо где Израиљ победи Сисару
Изволи се тамо и Небесном Цару
На молитве поћи и на ноћна бдења,
Да покаже славу Свог Преображења,
И утврди веру својих следбеника
У победу трајну Њега - Победника.
Ту светлост божанску Он из Себе пусти
Па обасја Тавор, мрак разагна густи;
Светлост што ј' у Себи дуго задржав'о
Од које је свету по мало раздав'о
Пустио је сада лучама обилним,
Лучама радосним, лучама умилним.
Небу да открије блесак човечанства,
Земљи и људима истину Божанства.
Нека небо види Посланика свога,
Нека земља позна Спаситеља Бога.
Изволи се тамо и Небесном Цару
На молитве поћи и на ноћна бдења,
Да покаже славу Свог Преображења,
И утврди веру својих следбеника
У победу трајну Њега - Победника.
Ту светлост божанску Он из Себе пусти
Па обасја Тавор, мрак разагна густи;
Светлост што ј' у Себи дуго задржав'о
Од које је свету по мало раздав'о
Пустио је сада лучама обилним,
Лучама радосним, лучама умилним.
Небу да открије блесак човечанства,
Земљи и људима истину Божанства.
Нека небо види Посланика свога,
Нека земља позна Спаситеља Бога.
РАСУЂИВАЊЕ
Зашто Господ не показа славу Своју божанску на Тавору пред свима ученицима
него само пред тројицом? Зато, прво, што је Он сам кроз уста Мојсејева дао
закон: на рјечима два или три свједока да остане ствар (V Мојс. 19, 15) ... Три
сведока су, дакле, довољна. Даље, и за то још, што су та три сведока били
одабрани. Њих тројица представљају 3 главне добродетељи: Петар - веру, јер је он
први исказао веру своју у Христа као Сина Божјег, Јаков - наду, јер је с надом у
обећање Христово први положио живот свој за Господа будући први убијен од
Јевреја, Јован - љубав, јер је на прси Господње наслоњен био и под Крстом
Господњим остао до краја. Бог се не назива Бог многих него Бог одабраних. Ја сам
Бог Аврама, Исака и Јакова. Често је једног верног човека Бог ценио више него
цео један народ. Тако је Он у више махова хтео уништити народ Јеврејски, но због
молитава праведнога Мојсеја оставио је народ тај у животу. И више је слушао Бог
верног Илију пророка него целу царевину неверног Ахава. Због молитава једног
човека често је Бог спасавао градове и народе. Тако грешни град Устјуг имаше
бити срушен огњем и градом, да га не спасе молитвама својим један једини
праведник у њему, св. Прокопије јуродиви (8. јула).
Нема коментара:
Постави коментар