понедељак, 7. октобар 2013.

Поучна прича: Једном када остарим…

                               Сети се сати које смо потрошили, док сам те свему учили
За све Вас који имате родитеље,
За све Вас који сте родитељи,
и за све Вас који радите с нечијим родитељима.
Драги сине/кћери,
Сада још нисам остарио, а када ме будеш видео таквог буди стрпљив са мном и покушај ме разумети.
Ако се запрљам за време ручка, и ако се не могу сам обући, буди стрпљив.
Сети се сати које сам потрошио, док сам те томе научио. И ако у разговору понављам исте ствари увек изнова, немој ме прекидати, саслушај ме! Када си био мален, морао сам ти исту причу читати увек из почетка, пре него што би утонуо у сан.
Ако се не будем желео купати, не исмејавај ме и не вређај. Сети се како сам те морао ловити и измишљати хиљаду разлога да би ушао у каду. Када опазиш моје не познавање нових технологија, дај ми времена и немој ме гледати с подсмехом на лицу. Ја сам тебе научио многе ствари: правилно јести, правилно се облачити, суочити се са животом.
Ако некада у разговору заборавим или изгубим нит разговора, дај ми мало времена да се присетим, и ако ми то не пође за руком, немој се узнемиравати. Није ми најважнија ствар на свету наш разговор, већ то, да сам с тобом и да ме знаш послушати.

Ако не будем желео јести, немој ме присиљавати да једем. Сам знам најбоље, када ми је храна потребна, а када не. Када ми уморне ноге више неће дозволити да ходам, пружи ми руку. Једнако као што сам је ја пружао теби, када си чинио прве кораке.
И ако ти једном кажем, да више не желим живети, да желим умрети, не љути се на мене, једнога дана ћеш разумети. Покушај схватити да се у старости не живи, већ се преживљава.
Једном ћеш спознати, да сам ти упркос свим учињеним грешкама, желео само најбоље и покушао те припремити на путовање живота.
Не жалости се, не љути се и не осећај да си беспомоћан, када ме будеш гледао поред себе таквог. Буди поред мене и покушај ме разумети и помоћи. Тако као што сам ја помагао теби, када си почео живети. Буди ми ослонац, помози ми завршити путовање с љубављу и стрпљивошћу. Вратићу ти са осмехом и неизмерном љубављу, коју сам одувек чувао за тебе.
Волим те сине/кћери,
Твој тата/твоја мама!

Нема коментара: